Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van BigtripAngelieenRoy - WaarBenJij.nu Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van BigtripAngelieenRoy - WaarBenJij.nu

Thailand

Door: Roy

06 April 2014 | Thailand, Bangkok

Er is inmiddels flink wat tijd verstreken sinds het vorige reisverslag over Myanmar. We zijn ten tijde van dit schrijven aleen poosje door Laos aan het reizen, maar we hebben ook nog wat onverwachte tijd in Thailand rondgebracht. Ik heb de pen weer overgenomen van Angelie die met een enorm writersblock zit na haar vorige bestseller (one hit wonder). Ik zal dan ook 2 aparte verslagen plaatsen, wel zo overzichtelijk en anders wordt het zo’n lange zit voordat je het hebt doorgelezen, maar aan de andere kant. Het wordt volgens mij shitweer in Nederland deze week (mag ook wel een keer na alle BBQ-foto’s die op Facebook werden geplaatst).

We kwamen per vliegtuig laat in de middag vanuit Mandalay aan in Bangkok, dus boekten we maar een hostel voor 2 nachten nabij Kho Sang Road. Na China en de rust in Myanmar wederom een cultuurshock toen we in Bangkok aankwamen. Zoveel westerlingen bij elkaar hadden we al een poos niet gezien, het lijkt wel een Europese stad. Hieronder een greep uit de types die we gezien hebben in Bangkok: Je had de 19 – 23 jarige backpackers vanuit alle uithoeken en gaten die er een jaar tussenuit gaan. Je had de 35 plus backpacker, vaak te herkennen aan de wijde broek en dreadlocks, die al jaren op reis zijn en eigenlijk niet meer naar huis durven. Daarnaast had je de ‘vakantiegangers’ die een paar dagen Bangkok doen en daarna gaan bakken op een eilandje in het zuiden. Naast de huis-tuin-en-keuken-Thai had je natuurlijk ook de welbekende opdringerige Tuk tuk chauffeurtjes en de Thaise ladyboys, waarvan sommigen niet van een echte dame te onderscheiden zijn (totdat ze tegen je beginnen te praten). Denk er nog een paar oude sextoeristen en een enkele monnik bij en je hebt de perfecte mix voor Bangkok.

Na een dag hadden we het al wel weer gezien in Bangkok en wilden we voor de volgende dag een trein boeken naar Chang Mai, helaas was die vol en moesten we nog een dag langer blijven. Van de nood een deugd gemaakt en ons lekker een aantal keer laten masseren (nee, geen happy ending), paleizen bekeken (foto’s), lekker gegeten, en een drankje gedaan op de Skybar van het hotel waar The Hangover II is opgenomen. Ondanks dat deze Skybar een stuk lager was dan in Shanghai, was het toch wel een indrukwekkend uitzicht. (Tip: ga daar niet heen op je slippers en je korte broek, want dan mag je niet naar binnen. Het maakt ze niet uit dat het 37 graden is met een luchtvochtigheid van 2356484%, waardoor je na 3 seconden zeiknat bent van het zweet). Ook nog een aantal drankjes gedaan op Kho Sang Road, waar ik na een bezoek aan het toilet even onder handen werd genomen door de lokale uitsmijter die me wel een massage wilden geven waar ik 3 dagen later nog spierpijn van had (definitly not a happy ending!).

Na 3 dagen Bangkok was het dan zover, yes we mogen weer treinen met een treinovernachting. Een ritje van een uur of 15 naar t noorden. Eitje voor ons, we zijn immers al ervaren treintoeristen, en draaien ons hand daar niet meer voor om voor zo’n stukske (wederom voor de Brabantse lezers onder jullie).

Het Engelse BFF koppel dat we hadden ontmoet in Myanmar raadde ons een hostel aan dat was gespecialiseerd in meerdaagse jungle trekkings. Nou zo gezegd, zo gedaan. Wij na een paar dagen een jungle trek geboekt. Een erg leuke groep en een gids die exact hetzelfde lachte als Mr. Chow van The Hangover. Elke keer als hij ging lachen dacht ik er in m’n hoofd bij: So long gayboys!!!! Erg grappig. (als je er bij was, maar dat is wel met meer dingen deze trip).
De jungletrek bestond uit: Olifanten ritje, 2 dagen hiken in de jungle (incl. wegslaan vliegen, bijen, muggen en ander vliegend gespuis), bamboo-raften, vallen zetten om het avondeten te vangen (niets gevangen, toch heerlijk gegeten), katapult schieten, fantastisch uitzicht vanuit onze lodge (zie foto’s) en veel info van Mr Chow wat je allemaal met de plaatselijke flora en fauna kunt doen. Erg gaaf, maar ook lekker om weer onder de douche te stappen en daarna een lekkere massage te nemen (ook hier weer geen happy ending) bij terugkomst.

Na een dag of 5 in Chang Mai, waar we de geheimen van de Thaise keuken hebben ontdekt middels een top kookcursus, vertrokken we met de Thaise Michael Schumacher (Wellicht verre familie van de Schumacher/buschauffeur uit Myanmar) richting de grens. Na een kort bezoekje aan de mooiste tempel van Thailand (Zie foto’s) en een nacht bij de grensplaats maakten we ons op voor een tocht over de Mekong naar wederom een nieuw land: Laos!!

Wist je dat:

Wij ons inmiddels hebben gespecialiseerd om met mensen keihard te gaan drinken en ze enorme katers bezorgen, terwijl die de volgende ochtend erg vroeg moeten vertrekken.

Je best wel ver wegzakt met je slipper in een verse olifantenvlaai (toevoeging Angelie: voor alle duidelijkheid, deze keer niet mijn onhandigheid!!).

In Chang Mai elke dag om 18:00 uur het volkslied wordt gespeeld en iedereen ineens stopt met waar ie mee bezig is.

Angelie heel erg goed is in afpingelen en zelfs een broek die ze graag wilde hebben laat hangen om 25ct

Ze even later toch die broek wilde gaan halen, maar dat deze al verkocht was. (Haha) (toevoeging Angelie: en daar nog steeds van baalt en dit dus nooit meer laat gebeuren! Ps: wat een gemeen lachje Roy!)

De Thai je altijd lachend proberen af te zetten.

Als je wordt afgezet, wat ook zeker gebeurd, je maar voor een paar euro afgezet wordt.

Je de ratten ziet lopen in het restaurant in Chang Mai en je er toch maar gaat eten, en lekker ook!

De trein van Bangkok naar Chang Mai vol met kakkerlakken zat.

Speaking about kakkerlakken. Ajax is alweer bijna kampioen!! (voor de Rotterdamse lezers).

De grensovergang tussen Thailand en Laos het meest chaotisch en ongeregeld zooitje ooit is. 3 bussen vol met mensen moeten, na een hoop gegil, gewijs en onduidelijkheden, 2 uur wachten om aan de andere kant van de grens te komen.

Veel van onze vrienden ouders worden, of zijn geworden tijdens onze trip. Waarschijnlijk hebben ze een andere bezigheid gevonden sinds wij weg zijn! Congrats met de zwangerschappen en geboortes!

Ik nu ga beginnen aan het reisverslag van Laos. Blijf lezen, want daarin komen o.a. ongelukken, blauwe ogen, motortochten, politieaanvaringen en andere spannende ontwikkelingen in voor!! (lekker cliffhangertje Calis)

• 06 April 2014 - 14:32

Herman:

Weer een topverslag! Blijkbaar is er niets veranderd, want bij de grens tussen Thailand en Laos heb ik ook de boel bij elkaar geschreeuwd. Bleek dat je een exit fee moest betalen als je Laos in het weekend verlaat. Be prepared ...

• 06 April 2014 - 14:40

John:

Wat een reis zeg! Kunnen jullie straks nog wel in Nederland aarde?? Geen glimlach heel de dag door

• 06 April 2014 - 19:14

Mieke:

Hè jongens, in een writersblock van Angelie geloof ik niet maar jij scoort weer hoog in dit verslag dus ik heb er wederom erg van genoten, ik zag de mix in Bangkok helemaal voor ogen, en de manier van schrijven geeft me vaker beeld bij het verhaal. Ik kijk al weer uit naar het volgende. Geniet ze

• 06 April 2014 - 21:13

Ria:

Weer een geweldig verhaal! We genieten elke keer weer.

• 07 April 2014 - 10:19

Dot:

Waar blijft dat Laos verhaal nu? Ik ben al 24 uur lang op F5 aan het drukken!

• 07 April 2014 - 21:53

Sander S:

Idd een hoop booz tijdens jullie trip...lijkt wel de roadmovie van Charles Bukowski en Amy Winehouse!
    Kom maar snel door met dat Laos verhaal...

• 09 April 2014 - 20:06

Minerva Calis:

I'am waiting ik heb niets in de ziekenhuis te doen en wacht op lees stof van jullie
    grtjs je ma

• 12 April 2014 - 14:05

Thijs Hup:

Waar had je spierpijn nadat je door die uitsmijter onder handen bent genomen? Je kringspier? Lekker bezig Roy, mooie verhalen!